Annonseringsdato: 04.03.2024
Arealplan-ID: 65230000
Åpne i planregister

Status: Offentlig ettersyn - plan

Årstad, Gnr.13, Bnr. 81, 233 m.fl. Detaljregulering.

Om planforslaget

Bygningsvolumene er betydelig redusert, og bebyggelsen formes slik at den tilpasses strøkskarakteren i området med oppbrutte volumer og saltak. Bebyggelsen forholder seg til den planlagte sykkelveien forbi planområdet, og det er sikret at bebyggelsen kan oppføres uavhengig av når sykkelveien kommer til gjennomføring. Se vedlegg "Oppsummering av endringer datert 05.01.2024" for utdypende redegjørelse av endringer etter offentlig ettersyn.

Nyhaugveien er omgjort fra gatetun til kjørevei med fortau, tilsvarende dagens situasjon. Dette utløser krav om snuhammer i enden av kommunal veg. Dette vurderes som tilfredsstillende løst med o_SKV3, men vi forutsetter at tilrettelagt kryssing over offentlig snuhammer, felt o_SKF, utgår fra plankart og bestemmelser da dette ikke reguleres. Det vurderes samtidig at det ikke er behov for å tilrettelegge for fortau på motsatt side ettersom Nyhaugveien er en blindvei med lite trafikk, parkering for det nye prosjektet avvikles tidlig, og avfall håndteres med bossnettløsning som fører til et begrenset antall store kjøretøy som bruker snuhammeren.

Vi ber særlig om innspill på krysset Nyhaugveien/ Elvebakken, jamfør sporinger, datert 02.03.2024. Geometrien i krysset er forbedret for å tillate at to biler kan passere samtidig.

Vi stiller oss planforslaget slik det foreligger, men forutsetter følgende endringer før sluttbehandling:

• Tilrettelagt kryssing, felt o_SKF, utgår fra plankart og bestemmelser

Har du merknader til planforslaget?

Grunneiere, naboer og alle interesserte inviteres til å komme med synspunkter og innspill til planforslaget. Eventuelle innspill, synspunkter og merknader sendes via den blå og hvite merknadsboksen på denne siden.

Berørte grunneiere og gjenboere blir varslet direkte via elektronisk brev.

E-post kan også sendes direkte til postmottak.planogbygg@bergen.kommune.no

Brevpost:
Bergen kommune
Plan- og bygningsetaten
Postboks 7700,
5020 Bergen

Ved all henvendelse ber vi om at du oppgir saksnummer.

Vær oppmerksom på at merknaden din kan bli gjenstand for offentlig innsyn, i tråd med offentlighetsloven og arkivlovgivning.

Du kan følge behandlingen i de politiske utvalgene på kommunens nettsider: https://www.bergen.kommune.no/politikk/politiskeutvalg

Saksdokumenter:

Merknad

Har du merknad til planforslaget? Send oss dine synspunkter og innspill ved å klikke lenken under.

Send merknad