Annonseringsdato: 25.11.2023
Arealplan-ID: 66220000
Åpne i planregister

Status: Offentlig ettersyn - plan

Årstad, gnr. 17, bnr. 15 m.fl. Næring og bolig.

Om planforslaget

Opus Bergen AS foreslår på vegne av Frydenbø Kristianborg AS detaljregulering for et område ved Kristianborg bybanestopp i Årstad bydel. Planområdet utgjør ca. 25 daa. Eksisterende bygninger rives, unntatt Kanalveien 117 a og b. I planforslaget legges det til rette for ca. 34.000 m2 BRA næringsareal og inntil 147 nye boenheter. Næringsbebyggelsen utgjør feltene mellom Fjøsangerveien og Kanalveien med byggehøyder opptil 6 etasjer. Boligbebyggelsen utgjør feltene øst for Kanalveien med byggehøyder opptil 7 etasjer. Videre legges det til rette for omlegging av Kanalveien, sykkelanlegg, kanal samt torg og uteoppholdsarealer.
All parkering er plassert i underetasjen innenfor næringsbebyggelsen med innkjøring fra Kanalveien.

Har du merknader til planforslaget?

Grunneiere, naboer og alle interesserte inviteres til å komme med synspunkter og innspill til planforslaget. Eventuelle innspill, synspunkter og merknader sendes via den blå og hvite merknadsboksen på denne siden. Berørte grunneiere og gjenboere blir varslet direkte via elektronisk brev.

E-post kan også sendes direkte til postmottak.planogbygg@bergen.kommune.no

Brevpost:
Bergen kommune
Plan- og bygningsetaten
Postboks 7700,
5020 Bergen

Ved all henvendelse ber vi om at du oppgir saksnummer.

Vær oppmerksom på at merknaden din kan bli gjenstand for offentlig innsyn, i tråd med offentlighetsloven og arkivlovgivning.

Du kan følge behandlingen i de politiske utvalgene på kommunens nettsider: https://www.bergen.kommune.no/politikk/politiskeutvalg

Saksdokumenter: